از این تابع هم برای تعریف  مکان منبع نور و هم نوع آن  استفاده میشود.

پارامتر اول :  در اپن جی ال تعداد منابع نور محدود است پارامتر اول مشخص میکند که کدام منبع نور را در نظر 

دارین برای مثال : GL_LIGHT0 .

پارامتر دوم : میتواند ثابت موقعیت منبع نور  GL_POSITION و یا ثابت  نوع نور مثل  GL_DIFFUSE یا هر کدام

از انواع دیگر نور  را داشته باشد .

پارامتر سوم : پارامتر سوم  بسته به اینکه پارامتر دوم چه بوده تعریف میشود مثلا اگر  پارامتر دوم موقعیت بوده 

مختصات است واگر نور بوده رنگ نور منبع است RGBA  ،  که A شدت نور است .

    GLfloat specular[] = { 0.7, 0.7, 0.3, 1 };

   GLfloat lightpos[] = {1.5, 1.,- 1., 0.};

   glLightfv(GL_LIGHT0, GL_POSITION, lightpos);

   glLightfv( GL_LIGHT0, GL_SPECULAR, specular );