تابع glLightfv (نور پرادازی در Opengl )
از این تابع هم برای تعریف مکان منبع نور و هم نوع آن استفاده میشود.
پارامتر اول : در اپن جی ال تعداد منابع نور محدود است پارامتر اول مشخص میکند که کدام منبع نور را در نظر
دارین برای مثال : GL_LIGHT0 .
پارامتر دوم : میتواند ثابت موقعیت منبع نور GL_POSITION و یا ثابت نوع نور مثل GL_DIFFUSE یا هر کدام
از انواع دیگر نور را داشته باشد .
پارامتر سوم : پارامتر سوم بسته به اینکه پارامتر دوم چه بوده تعریف میشود مثلا اگر پارامتر دوم موقعیت بوده
مختصات است واگر نور بوده رنگ نور منبع است RGBA ، که A شدت نور است .
GLfloat specular[] = { 0.7, 0.7, 0.3, 1 };
GLfloat lightpos[] = {1.5, 1.,- 1., 0.};
glLightfv(GL_LIGHT0, GL_POSITION, lightpos);
glLightfv( GL_LIGHT0, GL_SPECULAR, specular );
+ نوشته شده در شنبه چهارم آذر ۱۳۹۱ ساعت 15:18 توسط zeinab
|