تابع glScalef یا glScaled
این تابع هم بزرگنمایی یا انقباض را دارد .نسبت به هر کدام از محورها این نقباض یا کشیدگی را میتوان
انجام داد.
این تابع سه پارامتر دارد.
پارامتر اول کشیدگی(انقباض) حول محور x،
پارامتر دوم کشیدگی(انقباض) حول محور y ،
پارامتر سوم کشیدگی(انقباض) حول محور Z است.
اگر پارامتر ها بزرگتر از یک باشد بزرگنمایی داریم و اگر پارامترها کمتر از یک باشند انقباض را داریم . اگر هم
از 1- استفاده کنید قرینه شکل حول محور مربوطه را داریم .
+ نوشته شده در یکشنبه بیست و هشتم آبان ۱۳۹۱ ساعت 22:36 توسط zeinab
|