فرض کنید در حال رسم شکلی در opengl  هستید. اگر انتهای کارتان اگر glFlush  را ننویسید هیچ خروجی را

 مشاهده نخواهید کرد.

چون اطلاعات داخل بافر است  و هنوز  روی صفحه نمایش اعمال نشده است ! بافر یک حافظه میانی است 

اگر شما  از یک بافر استفاده میکنید با نوشتن glFlush دستور انتقال اطلاعات از حافظه میانی(بافر) به صفحه

 نمایش را میدهید.

چگونه تعداد بافر را  مشخص کنیم؟

حتما تابع زیر را در main دیدین

glutInitDisplayMode (GLUT_SINGLE | GLUT_RGB)

GLUT_SINGLE  معرف تک بافره و GLUT_DOUBLE معرف دو بافر هستش

پس وقتی دستوری برای  اعمال روی صفحه داشتین مثل دستورا ت ترسیم شکل برای اعمال شدن نتیجه 

اگر  یک بافر داشتین از دستور ;()glFlush واگر دو بافر داشتین از دستور ;()glutSwapBuffers استفاده 

میکنیم.