تابع glFlush
فرض کنید در حال رسم شکلی در opengl هستید. اگر انتهای کارتان اگر glFlush را ننویسید هیچ خروجی را
مشاهده نخواهید کرد.
چون اطلاعات داخل بافر است و هنوز روی صفحه نمایش اعمال نشده است ! بافر یک حافظه میانی است
اگر شما از یک بافر استفاده میکنید با نوشتن glFlush دستور انتقال اطلاعات از حافظه میانی(بافر) به صفحه
نمایش را میدهید.
چگونه تعداد بافر را مشخص کنیم؟
حتما تابع زیر را در main دیدین
glutInitDisplayMode (GLUT_SINGLE | GLUT_RGB)
GLUT_SINGLE معرف تک بافره و GLUT_DOUBLE معرف دو بافر هستش
پس وقتی دستوری برای اعمال روی صفحه داشتین مثل دستورا ت ترسیم شکل برای اعمال شدن نتیجه
اگر یک بافر داشتین از دستور ;()glFlush واگر دو بافر داشتین از دستور ;()glutSwapBuffers استفاده
میکنیم.
+ نوشته شده در پنجشنبه هجدهم آبان ۱۳۹۱ ساعت 18:13 توسط zeinab
|